Legyen az Újszínház olyan, mint eddig volt!
Tarlós István megmutatja. Csakazértis megmutatja. Vélemény.
Tarlós István megmutatja. Csakazértis megmutatja. Vélemény.
Lázár János miniszter szerint a főváros hibája, hogy idén nem lesz metrófelújítás, Tarlós István főpolgármester szerint pont fordítva van, ők várnak a kormányra.
Évtizedek óta borzolja a kedélyeket a Római-partra tervezett mobilgát ötlete, azaz a nem megoldott árvízvédelem miatt szenvedők és a partot természetességében szeretők közti konfliktus. Egy dologban azonban mindenki egyetért: a Római rehabilitációja szükséges lenne, mégis, ezzel a kérdéssel senki nem foglalkozik. De azt sem tudjuk, hogy egyáltalán meglesz-e a sokat citált mobilgát, és ha igen, mikor.
A jelenlegi tervek szerint évi 5000 forintos "dugódíj" jöhet, amely azonban olyasmi lenne, mint egy kvázi megyei matrica Budapestre. A dugókat mindenesetre nem csökkentené.
Tarlós István megint keményen beszólt Vitézy Dávidnak, de tagadta, hogy megritkítanák a BKK járatait, mint mondta, csak "kisebb menetrendkorrekciót" hajtottak végre. azt is mondta, Orbánnal akar tárgyalni a szemétszállítás kérdéséről, mert a jelenlegi tervek alapján Budapest nagy bajba kerülne.
Mielőtt a fővárosi önkormányzat kiírta volna a koncessziós pályázatot a budapesti fővárosi buszokra, a GVH arra figyelmeztetett, hogy ezzel megsértik a versenytörvényt.
Nem szerepel a Brüsszelnek átküldött nagyprojekt-listán a 3-as metró felújítása, így nincs is EU-s pénz az elavult vonal rekonstrukciójára. A projekt finanszírozása tehát egy lépéssel korábban akadt el, mint eddig sejtettük.
Borulhat akár a fővárosi költségvetés is, ha a csepeli szennyvíztisztítóból kiebrudalt franciákhoz hasonlóan többen is pert nyernek a fővárosi önkormányzattal (illetve cégeivel) szemben. A most megítélt kártérítés teljes összege 420 millió forint - a Top10 kockázatú per pénzügyi kockázata viszont több, mint Tarlósék ez évi költségvetési főösszegének egytizede.
A külügyi tárca hatvanmillióval toldotta meg a Budapesti Fesztiválzenekar költségvetését. Lapinformációk szerint azért, mert Moszkvában rossz néven vették, hogy a világhírű együttes oroszországi fellépését is visszamondta megvont támogatásai miatt, és magas szintről üzentek erről a magyar külügynek. Szijjártó tárcája szerint ők mindig is a külügyek fontos részének tekintették a kultúrdiplomáciát.
A főpolgármester megerősítette, hogy kérdéses még, mikor indul a 3-as metró infrastrukturális felújítása, a tervezett időtartam azonban változatlan. Tarlós István pénteki sajtótájékoztatóján beszélt a dugódíj lehetséges mértékéről is, valamint arról, hogy nincs napirenden a Szabadság híd végleges lezárása az autók elől.
Tarlós István megtiltotta a fővárosi közbeszerzéseket intéző cégnek, hogy együtt dolgozzon a Habony Árpádnak és Rogán Antalnak is dolgozó Kosik Ügyvédi Irodával.
Szeptember végén, október elején köthetik meg a szerződést a 3-as metró pótlásához a szolgáltatásvásárlásról.
Több civil szervezet és a helyi üzletek azt kérik, a kétszer két sávos út helyett a főváros mégis inkább alakítsa egy sávossá a Bartók Béla utat, és fessenek fel rá egy bicikliutat is.
Nem került le a napirendről a fővárosi önkormányzati struktúra minden korábbinál nagyobb mértékű átalakításának a terve – írta a Népszabadság.
A főváros el akarja készíttetni a 3-as metróvonal meghosszabbításának terveit Káposztásmegyerig – a főpolgármester erről a Klubrádió csütörtök déli műsorában beszélt. Tarlós István azt mondta ugyanakkor: senki soha nem ígérte, hogy ebben a ciklusban megkezdhetik az új vonalszakasz építését.
Alig egy hónap telt el az átadás óta, de bőven volt már javítanivaló az átépített Széll Kálmán téren. A mozgólépcsők leálltak, majd javítás után újraindították őket, de csak próbaüzemben. A fák egy része kiszáradt, gond volt a szökőkút vízellátásával és vandálok rongálták meg az egyik villamosmegállót – derült ki az RTL Híradó tudósításából.
Bírálta az MSZP Tarlós István főpolgármestert a metrófelújításhoz kapcsolódó hitelfelvétel miatt.
Hiába állt ki mellettük 2010-ben, készültek el tervek, ma a főváros az eddig kiépült utakat is sokszor visszafejleszti, és számos fejlesztést évekre kitol. A budapesti kerékpáros úthálózat fejlődése megrekedt.
Budapest főpolgármestere politikai hátsó szándékot vél felfedezni a Liget-projekt elleni tiltakozások hátterében, és Rejtő Jenő egyik híres alakját is megidézte. Részletesen beszélt a további fővárosi fejlesztésről is.